-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40050 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:42

طبق آيه و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه ما هيچ پيامبري را , جز به زبان قومش نفرستاديم (1) و كـتـاب آسـمـانـي وي نيز به زبان همان مردم بوده است بنابر اين , اگر نبوت يك پيامبر مـخصوص به همان قوم باشد , اين روش بسيار پسنديده خواهد بود و اگر نبوت وي جهاني و براي عـمـوم افراد جهان باشد , چرا بايد كتاب اوبه زبان قوم ( يعني مانند عربي نسبت به پيامبر اسلام ) باشد ؟
پـيـامـبراني كه براي هدايت عموم اعزام مي شده اند , از آنجا كه در وهله اول با قوم خود , سر و كار داشـتـنـد , بـايـد كـتاب آسماني آنها به زبان قوم آنان باشد ; سپس بايد از طرق مختلف معارف و برنامه هاي خود را در ميان ساير اقوام و ملل منتشرسازند . امـروز دانشمندان هر كشور سعي مي كنند كتابهاي خود را به زبان مردم همان كشوربنويسند , با آن كه محتويات كتابشان به هيچ وجه اختصاصي به مردم محيط آنهاندارد . از آنـجـا كـه پـيامبر اسلام صلي اللّه عليه و آله و سلم از ميان يك امت عربي برخاسته و در مرحله نـخـست , سر و كار او با اقوام و ملل عرب بوده از اين نظر كتاب او به يكي از زبانهاي زنده و وسيع جهان ( زبان عربي ) بوده است , در صورتي كه قوانين و احكام او مربوط به عموم جهانيان است . اگـر روز بعثت پيامبر اسلام صلي اللّه عليه و آله و سلم يك زبان جهاني و بين المللي وجود داشت كـه هـمه مردم آن روز به آن زبان آشنايي مي داشتند و با آن مكالمه مي كردند , در اين صورت جا داشت كه كتاب آسماني او به همان زبان بين المللي باشد , در صورتي كه در آن روز چنين مطلبي وجـود نـداشـتـه و تاكنون نيز اين موضوع تحقق نپذيرفته است ; بنابر اين , عربي بودن قرآن هيچ گونه منافاتي با جهاني بودن اسلام ندارد 0به عبارت روشنتر : آيه بالا مي گويد كتاب هر پيامبري را به زبان قوم او فرستاديم نه اين كه نبوت و رهبري او مخصوص به همان امت بوده است و اين كه زبـان يـك پـيـامـبـرو يـا كـتـاب او بـه زبان قوم وي بوده , هرگز گواه بر اختصاص نبوت او به قومش نيست ; بلكه بايد از طرق ديگر , خصوصي و يا عمومي بودن آيين او را به دست آورد . اين هم روشن است كه اسلام فوق نژاد و زبان است و تمام جهان را وطن خود مي داند وعربي بودن قرآن كه سرچشمه آن عدم وجود يك زبان بين المللي است دليل بر نژادي بودن اسلام نخواهد بود . درباره جهاني بودن اسلام مدارك زيادي در دست داريم كه اينجا جاي شرح آن نيست .

پاسخ به پرسشهاي مذهبي
مكارم شيرازي - ناصر و جعفر سبحاني 1 - سوره ابراهيم , آيه 4 .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.